Hommaforumilta (peruskoulun opettajan kuvaus turvapaikanhakijoiden aiheuttamasta katastrofaalisesta tilanteesta ):
Monikulttuurinen meno yhä kiihtyy pääkaupunkiseudun peruskouluissa. Melkein joka koulussa on nykyään ns. valmistavia luokkia, jotka on tarkoitettu vastatulleille ulkomaalaisille suomen kielen ja kulttuurin opiskelua varten. En ole vielä tajunnut, mistä resurssit näiden luokkien tarpeisiin on revitty, mutta ainahan voi lisätä kantisten luokkien oppilasmäärää.
Valmistavan luokan opetus on vaativaa. Usein tarvitaan luokkaan parikin opettajaa ja avustajaa, sen sijaan oppilaita on yleisopetusta vähemmän, yleensä 10 - 15 oppilasta luokassa. Osa oppilaista vaikuttaa näin normaalilla silmällä katsottuna aika iäkkäältä ala-asteelle. Mies on ilmoittanut iäkseen 14, joten ei kun lapsosten kanssa samaan luokkaan.
Mikä on merkillepantavaa näissä valmistavissa luokissa?
1. Paljon miespuolisia oppilaita.2. Kouluuntuloajat monikulttuurisen luovia. Jos tunti alkaa klo 8.15, oppilaat tulevat kouluun 8.00 - 9.45. Siis jos sattuvat sinä päivänä tulemaan ollenkaan. Poissaoloista kukaan ei ilmoita minnekään.3. Läksyjä ei tehdä.4. Koulusta annetut tarvikkeet ovat kadoksissa tai rikottu.5. Oppilaat siiretään usein toisiin kouluihin esim. VOKin vaihtamisen takia, jolloin useista kehotuksista huolimatta oppilas ei viitsi ottaa edellisessä koulussa saamiaan kirjoja mukaansa vaan uudessa koulussa hän saa samojen kirjojen uudet kappaleet.6. Levottomuus ja mökä luokassa on melkeinpä jatkuvaa. Suvaitsevaiset opettajat selittävät tämän "traumaattisilla kokemuksilla", joita lapset ovat saaneet sodan jaloissa, pakolaisleirien kammottavissa olosuhteissa tai muuten vain epäinhimillisessä ympäristössä. Huono käytös ei siis ole huonoa käytöstä vaan traumaattinen kokemus.7. Oppilaiden pääasiallinen ilo tuntuu olevan ikuinen tappelu, nahina, riita ja kiistat milloin mistäkin: kuka on ensimmäinen jonossa, kuka varasti kynän, kuka tönäisi, kenen kunniaa on loukattu jne. Tappelut ovat joskus järkyttävän väkivaltaisia, erottamaan tarvitaan useampi miesopettaja, vaikka konfliktin osapuolet ovat sellaisia 10 - 12-vuotiaita.8. Epäkunnioittava asenne suomalaisiin.9. Vaikeuksia suhtautua naispuolisiin opettajiin.10. Inho kaikkea suomalaista ruokaa kohtaan. Eniten suututtaa itämaalainen tyyli mättää lautanen täyteen ruokaa, vaikka jo etukäteen oppilas tietää, että ei tule sitä kaikkea syömään, hyvä jos maistaa. Sitten kaikki surutta roskiin. Ruokala näyttää valmistavan luokan jäljiltä sikolätiltä. (Toki suomalaisetkin osaaavat sotkea, mutta tällaista kaaosta ei ole ollut aikaisemmin.)11. Heikko oppimistaso, -valmiudet ja -kyvyt.12. Eniten ihmettelen Suomen mediassa levitettyä tietoa matujen mielettömästä motivaatiosta opiskella suomen kieltä. Minä en sellaista ole kohdannut kuin ehkä kerran pari yli puolen vuoden aikana.13. Tietyille "kulttuureille" tyypillinen laajennettu käsitys totuudenpuhumisesta on yleistä. Jos jää kiinni valehtelusta, se on syy nauraa leveästi. 14. Moni oppilas tai hänen vanhempansa puhuvat venäjää, vaikka kertovat olevansa Irakista, Afganistanista, Syyriasta tms. Tämä todistaa, että he ovat asuneet vuosia Venäjällä ja saaneet kuulla Suomen ihmemaasta, joten laitetaanpa assylym-hakemus vetämään.15. Ei jokainen tulija välttämättä olekaan niin köyhä ja kärsivä kuin on annettu ymmärtää. Kuinka tukien varassa elävä matu pystyy ostamaan ja rekisteröimään Suomessa henkilöauton oleskeltuaan maassa vasta muutaman kuukauden?
Luonnollisesti kaikki matuoppilaat eivät ole kuvantunkaltaisia, mutta valitettavan moni on. Mitä tästä opimme?
Epäilen vahvasti, että näitäkään kuluja ei ole laskettu mukaan maahanmuuttajien aiheuttamiin menoihin.
(lihavoinnit M. Ellilä)
Julkisuudessa esitetyt arviot "turvapaikanhakijoiden" ja muiden maahanmuuttajien aiheuttamista kustannuksista Suomen julkiselle sektorille ovat siis pahasti alakanttiin, jos esim. näitä koulutusmenoja ei ole otettu mukaan laskelmiin, vaan laskelmissa on mukana vain esim. vastaanottokeskusten kustannukset ja "turvapaikanhakijoille" annettavat suoraan rahassa maksettavat etuudet.
Lisäksi tämä "turvapaikanhakijoiden" suuri määrä suomalaisissa peruskouluissa tietysti huonontaa koulujen oppimisympäristöä entisestään.
Jos suomalaisten peruskoululaisten kanssa saman koulun pihalla ja ruokalassa on suuret määrät esim. 15-20-vuotiaita lähi-itämaalaisia muslimimiehiä, jotka ovat maahan tullessaan valehdelleet olevansa esim. 10-14-vuotiaita, niin sehän aiheuttaa aivan hirvittävän väkivaltarikosten riskin.
Tällaisista asioista ei puhuta valtamediassa sanallakaan. Samaan aikaan valtamedia väittää, että vaihtoehtoismedia levittää vääriä tietoja asioista. Miksi valtamedia itse ei lainkaan kerro, mitä esim. kouluissa tapahtuu "turvapaikanhakijoiden" suunnattoman invaasion vuoksi?!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti